Riktlinje för kommunikation på Din Turs sociala medier

Din Turs sociala medier är en mötesplats för oss och våra resenärer. Vi som arbetar med sidan och besvarar inlägg arbetar på administrationsenheten och på Din Tur kundcenter.

På Din Turs sociala medier (Facebook och Instagram) är du välkommen med frågor, synpunkter och tips på förbättringar rörande vår verksamhet. Vi eftersträvar att hålla en konstruktiv dialog med resenärer och andra besökare – era synpunkter är värdefulla för oss.

Plockar Din Tur bort kommentarer?

Vi raderar eller censurerar inget som skrivs på Din Turs sociala medier så länge det inte uppfattas som reklam för produkter, tjänster eller företag som inte är relaterade till Din Tur och vår verksamhet, eller är kränkande. Kommentarer eller innehåll som exempelvis innebär personangrepp mot våra resenärer, vår personal eller vår verksamhet, hot eller uppmaning till brott tas bort och personer som skriver sådant innehåll kan bli blockerade och rapporteras till Facebook eller polisanmäls. Vi kan också behöva ta bort inlägg som innehåller personuppgifter eller uppgifter som omfattas av sekretess.

I de fall någon använder sig av ett språkbruk som kan verka stötande för andra eller gör mycket frekventa återkommande inlägg kan även dessa inlägg komma att döljas. Inlägg som innehåller svordomar eller på annat sätt ovårdat språk kommer också att tas bort.

Personuppgifter

Lämna aldrig ut personuppgifter som personnummer eller telefonnummer på våra sociala medier.

Här finns mer information om hur vi hanterar personuppgifter inom myndigheten.

Allmänna handlingar

Inlägg och kommentarer som görs på Din Turs sociala medier blir allmänna handlingar. De inlägg vi tar bort från sidan finns kvar hos Din Tur och förvaras enligt gällande arkivlagstiftning.

Film och bild

Om du laddar upp en film eller bild på våra sociala medier så måste du ha godkännande av eventuella personer som finns med på bilden eller i filmen.

Tider och priser

När det gäller frågor som rör tider och priser för en resa så kan du hitta svaren på dintur.se under fliken trafikinformation eller i vår biljettguide. I Din Turs app kan man både söka resa och köpa enkelbiljett. Du kan också få personlig service från vårt kundcenter på telefon 0771-100 110, vi har öppet dygnet runt alla dagar.

Trafikstörningar

Information om trafikförändringar hittar du på förstasidan på dintur.se.