Kontakta oss

Vem du ska kontakta beror på vilket ärende du har. Här hittar du kontaktuppgifter till olika funktioner hos oss.


Kundservice

Vi svarar på frågor om biljetter, tider, priser, appen och kompletteringstrafik. Om du ringer andra tider med sådana frågor kan vi be dig att återkomma nästa dag.

  • Telefon: 0771-100 110
  • Telefontid:
    • Vardagar 06.00-19.00
    • Lördagar, söndagar och helgdagar 08.00-17.00
  • E-post: kundservice@dintur.se

Trafikupplysning och frågor om din pågående resa

Har du en fråga om en pågående resa vill veta om varför din buss inte kommer eller direktbokning av kompletteringstrafik. Då hjälper vi dig under de tider Din Tur har bussar i trafik.

  • Telefon: 0771-100 110

Färdtjänst

  • Telefon: 0775-50 77 55
  • Telefontid: 
    • Helgfria vardagar klockan 06.00-19.00
    • Lördagar, söndagar och helgdagar klockan 08.00-17.00

Under dessa tider kan du få hjälp med bokning, förbokning och avbokning av resa, frågor om redan bokad resa, trafikstörningsinformation och övriga frågor.

Utanför dessa tider kan du få hjälp med direktbokning och avbokning av resa som inte kan vänta till telefontiden ovan samt frågor om pågående resa.

Sjukresor

  • Telefon: 0775-50 77 55
  • Telefontid: Helgfria vardagar klockan 07.00-17.00

Under dessa tider kan du få hjälp med bokning, förbokning och avbokning av resa, frågor om redan bokad resa, information om trafikstörningar och övriga frågor.

Utanför dessa telefontider kan du få hjälp med direktbokning och avbokning av resa som inte kan vänta till telefontiden ovan samt frågor om pågående resa.

Sök ersättning via formulär

Du söker ersättning vid försening i första hand via digitala formulär här på webbplatsen.

Information om ersättning vid försening samt formulär hittar du här.

Funderingar gällande ersättning

Har du funderingar gällande ersättning vid försening kan du även nå oss via telefon: 0771-100 110 (knappval 3).

Öppettider:

  • Tisdagar klockan 9.00-10.00
  • Torsdagar klockan 9.00-10.00

Lämna synpunkter

Det är väldigt värdefullt för oss att få in synpunkter och förslag på förbättringar. Lämna helst dina synpunkter via våra digitala formulär här på webbplatsen.

Synpunkter via formulär

Synpunkter via telefon

  • Telefon: 0771-100 110 (knappval 3)

Öppettider:

  • Tisdagar klockan 9.00-10.00
  • Torsdagar klockan 9.00-10.00

Det är alltid tråkigt och jobbigt att glömma kvar något på bussen. Vem du ska kontakta för att få hjälp beror på var du har rest. Här nedan finns de kontaktuppgifter du behöver.

Ort/busslinje: 28, 30, 132, Timrå, Långsele, Graninge, Linje 331, Bredbyn, Husum, Björna, Nora, Veda, Lunde, Kramfors, Sollefteå, Härnösand, Linje 201, Ånge/Torpshammar

  • Kontakta Byberg och Nordin på telefon 010-722 03 00, de har telefontid vardagar 09.30-11.30.

Busslinje: 40 Örnsköldsvik – Östersund

Ort/busslinje: Sundsvalls tätort, Matfors, Njurunda, paxa

Ort/busslinje: Örnsköldsviks tätort, linje 50

Ort/busslinje: 98 och 100 Ybuss

  • Kontakta Ybuss Kundtjänst på 0771-33 44 44 eller info@ybuss.se.

Vår presskontakt nås under vardagar klockan 8.00 -16.00.