Appen Din Tur

Appen Din Tur finns för Android och iPhone och laddas ner gratis från din appbutik. Via appen kan du söka resa, söka och ladda ner tidtabeller, se hållplatstider, få information om trafikstörningar och inte minst köpa enkelbiljetter och vissa periodbiljetter. Du betalar via betalkort, Klarna eller Swish.

Om enkelbiljetter i appen

Här gäller enkelbiljetter köpta i appen

  • App-biljetter gäller i Din Turs linjelagda kollektivtrafik.
  • App-biljetter gäller även på linjelagd kompletteringstrafik/anropsstyrd trafik.
  • App-biljetter är inte giltiga för resa med tåg, Ybuss linje 98 och linje 100.
  • App-biljetten är endast giltig i den telefon som du köpt den ifrån. Du kan inte köpa från din telefon och få biljetten skickad till någon annans telefon.

Följande periodbiljetter finns att köpa i appen

  • Sundsvalls barnkort 30-dagar
  • Sundsvalls seniorkort 30-dagar
  • Sundsvalls tätortskort (vuxen och ungdom) 30-dagar
  • Härnösandskortet 30-dagar
  • Örnsköldsviks tätortskort 30-dagar
  • Sollefteås tätortskort 30-dagar

Aktivera appen och olika sätt att betala

  • Första gången du köper en biljett via appen behöver du aktivera ett eller flera betalningsalternativ. Senast använda betalsätt sparas som förvalt men kan lätt bytas om det behövs.
  • Om man är yngre än 18 år måste man få hjälp av vårdnadshavare att koppla appen till betalsätten.

Så här ser app-biljetten ut

  • En giltig biljett är grön och rörlig. Om biljetten är ogiltig är den röd.

Aktivera biljetten

  • Den biljett du köpt ser du direkt i appen. På biljetten ser du hur länge den är giltig för resa och/eller övergång.
  • Biljetten måste köpas innan du går ombord på bussen.
  • Enkelbiljetten kan köpas med manuell aktivering eller direkt aktivering vid köptillfället. Om du valt direkt aktivering kan biljetten användas på en gång när den köpts. Vid manuell aktivering aktiverar man själv biljetten innan man stiger ombord på bussen.
  • Enkelbiljett kan köpas 14 dagar innan avgång. Biljetten aktiveras 20 minuter innan avgångstiden.
  • Periodbiljett köps med manuell aktivering och du aktiverar själv biljetten innan du stiger ombord på bussen.

Ångra biljettköp i appen

  • En biljett som inte är aktiverad kan återbetalas.
  • Du ångrar köpet via knappen Ångra köp under Resedetaljer  i appen.
  • Du kan ångra ett enkelbiljettköp fram till 10 minuter innan aktivering.

Ångra biljettköp i appen


Ladda ner appen

Ladda hem appen från App store (Extern länk till App store’s hemsida).

Ladda hem från Google Play (Extern länk till Google Play’s hemsida).


Så här fungerar appen: film

Filmen nedan visar hur appen fungerar.

 

För information till de kunder som har Androidtelefoner och problem med vår app.

Det har uppdaterats certifikat hos Google så att äldre versioner av Android tyvärr inte fungerar med vår app.

Därför måste ni om möjligt beroende på telefon, som har äldre versioner av Android än 9, uppdatera er telefon till version 9 eller högre för att kunna använda appen och undvika problem vid köp av biljetter.