Villkor Webbshop

Produktinformation och pris

Produktinformation

I den här webbshopen säljer vi elektroniska biljetter knutna till ett busskort. Biljetterna aktiveras när kortet används i betalsystemet som uppdaterats med information om ditt köp. För att kunna genomföra köpet måste ett fysiskt kort finnas tillgängligt.

Priser

Alla priser är i svenska kronor och visas både inklusive och exklusive moms. Totalkostnaden som visas inkluderar alla utgifter kopplade till köpet.

Reservation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel när det gäller pris och information om varorna/tjänsterna på sidan. Om du har frågor välkommen att kontakta vår kundtjänst på 0771-100 110.

Försäljnings- och leveransregler

Expediering av ordrar

Alla ordrar behandlas automatiskt av betalsystemet. När du genomfört ett köp behandlas informationen och ditt kort förbereds för distribution till våra betalsystem i fordonen.

Leverans

Distribution av köpinformation till betalsystemen sker inom 24 timmar.

Frakt

Inga fraktkostnader förekommer för elektroniska biljetter.

Betalning

Betalning sker vid beställning.

Personuppgifter

Persondata behandlas i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR). Vi behöver e-postadress och andvändarnamn för att säkra att de köp som görs kan genomföras på ett säkert sätt och i efterhand kunna reklameras. I och med att du godkänner dessa villkor samtycker du till att Din Tur och dess underbiträden behandlar de personuppgifter du ger oss i enlighet med Din Turs integritetspolicy. Läs mer om denna policy här (länk till: https://www.dintur.se/sa-har-behandlar-vi-dina-personuppgifter/)

Kortinformation

Vid köpet blir betalningen behandlad av en terminalleverantör, som erbjuder en säker elektronisk betalningslösning för Visa och MasterCard/Eurocard. All kortinformation förvaras i överensstämmelse med kortföretagens regelverk.

Rutiner för returer

Avbeställning och ångerrätt

Vid köp i vår webbshop finns en ångerrätt på 14 dagar.

Reklamation

Om du upplever ditt köp som bristfälligt ska du inom skälig tid skicka ett skriftligt meddelande (e-post eller brev) till vår kundtjänst om att du kommer att åberopa bristen. Du kommer då att få information om hur du går vidare. Reglerna som gäller reklamation finns i Konsumentköplagen.

Vår e-post: kundservice@dintur.se
Postadress: Din Tur, Box 143, 841 22 ÅNGE